jaunas asinis 5.21
20-Okt-2009

Pēc Suomusuudi Laukkamala Rally pa FIN mežiem un laukiem (biju skatīties Historical Rally Trophy, kur startē mans draugs Ari ar VW 1500 Type3 ), motorītis tika sakopts no ārpuses, nohermetizētas priekš. lampas (svīda ciet slapjumā - apskatei nepatika...), nolikts vietā priekš. bamperis ( krūmi, koki, gara zāle...kad grib braukt bez ceļa...), nomainīts aizm.kardāna krustiņš, tagad vēl atlicis motora aizm. blīvslēgs( kura pilēšanas dēļ apskate pirmajā piegājienā nesanāca)...un jauna svaiga 5W-30 eļļa iekšā...
Ziema nāk, nebūs tad ne laika ne vēlēšanās nagus saldēt...
Ziemas riepas gan vēl garažā - it kā jau vēl neprasās, bet tuvākajās nedēļās arī tās tiks uzmainītas.

Ford Explorer XLT 4x4 V6, jaunas asinis

Jautājuma cena: 1 Ls

Tēma:

Komentāri (0)
Apskate 5.17
11-Nov-2009

Pirmā reize, protams, garām .... Ta gaismas ne tādas, ta kaut kur kaut kas grab u.t.t.
Tagad pat gribēdams neiegrabināsi - sakārtotas un noregulētas aizm bremzes, priekšējās bremzes , nomainīts motora aizm blīvslēgs, motors tīrs un sauss, uzlieti līdz normai visi šķidrumi ( kas jau tā pat bija 99% pilni), viss mirgo , viss griežas un pareizi arī stājas...
Izņemot ...labo apakšējo priekšējo balstu...ko apskatē tā arī neviens neieraudzīja !!!
Jau pasūtīts, kā tiks saņemts, tā tiks nomainīts - ne dēļ apskates, dēļ savas drošības!
*
Šodien būs otrais piegājiens - cerams, veiksmīgs !

Ford Explorer XLT 4x4 V6, Apskate

Jautājuma cena: 10 Ls

Tēma:

Komentāri (0)
Tehniskā apskate šogad izieta 2.76
24-Dec-2009

admin

7.49

Alberts Ziemelis
UAZ 3152 Bezceļa karalis
Redzēts 13-Jan-2019

Vakar pabeidzu attiecības ar valsti šajā gadā un auto pēc atkārtotas tehniskās apskates ir licencēts dalībai ceļu satiksmē.

Pamatpārbaudē konstatēja nenormālu dīzeļmotora dūmainību ap 4.5 un priekšējās labās apakšējās aizmugurējās sviras brīvkustību. Svira tika nomainīta un auto gaita kļuva vēl stabilāka un precīzāka. Ar dūmainību tiku galā maršrutu Rīga-Jūrmala braucot ar 3 pārnesumu un pa pilsētu - 2 pārnesumā. Centos atlikt Tehnisko apskati iespējami vēlāk, lai maksimāli pagarinātu apskates periodu, tāpēc izpūtējs atkal piekvēpa, tomēr Tehnisko apskati izgāju sekmīgi - ar dūmainības rādījumu 2,46.

Rinda Rīgas TA stacijā Antenas ielā 23.decembrī bija diezgan gara. Kad ierados, pie kases tika apkalpots 412.numurs, manējais bija 484. Rezultātā Tehniskā Apskate prasīja ap 1,5 stundas.

Jautājuma cena: 11 Ls

Tēma: TA, Tehniskā apskate, dūmainība

Komentāri (0)
Salona apsildes cirkulācijas sūkņa remonts 7.49
24-Dec-2009

admin

7.49

Alberts Ziemelis
UAZ 3152 Bezceļa karalis
Redzēts 13-Jan-2019

Jau iepriekš servisa grāmatā rakstīju “Problēmas ar salona apsildi Mercedes C270 K203” par problēmām ar siltumu Mercedes-Benz C270 salonā. Viens no problēmas atslēgas elementiem izrādījās 143 latus vērtais elektriskais BOSCH tosola cirkulācijas sūknis (oriģināldetaļas numurs 203 835 00 64, BOSCH numurs ZSB 0 392 020 076), kuram Domeniksā parakstīja spriedumu - jāmaina. Zemākā cena, ko piedāvāja oriģināldetaļai, bija Ls 110.

Pirms investēt šo naudu dūres lieluma sūknītī, nolēmu pats noskaidrot, kas tam par vainu. Sūknis atrodas zem motora pārsega pašā priekšā, blakus tosola bāciņai. Noņēmu tosola caurules (iekšējais diametrs 18 mm), savienoju tās pa taisno, izmantojot plasmasas ūdens caurules gabalu. Tas bija nepieciešams, lai turpinātos dabiskā tosola cirkulācija uz salona apkures radiatoru un salonā būtu minimāls siltums.

Noņēmis sūkni, nolēmu pārbaudīt vai tas tiešām nedarbojas. Ieslēdzu aizdedzi, neiedarbinot dzinēju, un pogu “Rest” (gaisa cirkulāciju tikai salonā), tādā režīmā ieslēdzas cirkulācijas sūknis. He, izrādās sūknītim nav ne vainas - tas darbojas! Tomēr, pievienojot un atvienojot elektrisko štekeri, tas brīžiem tas neizprotami nedarbojās un atkal darbojās. Šķita, ka vaina ir sudrabotajos štekera kontaktos, taču tik triviālu versiju nepieļāvu un nesu sūkni mājās, lai to mēģinātu remontēt. Bija aizdomas, ka zuduši kontakti elektromotora oglītēm vai arī iekļuvis mitrums un saēdis elektrodaļas.
Zaudēt neko nevarēju, - ja remonts neizdotos, tāpāt būtu jāpērk jauns sūknis. Lietota sūkņa iegādi šrotā neapskatīju, jo tāds variants būtu loterija.

Sūknis principā nav paredzēts izjaukšanai, taču līdz šim man bieži ir izdevies salabot dažādas it kā “vienreizējas” autodaļas. Parasti Mercedes markas auto bieži cieš no mitruma iekļūšanas dažādās elektriskās daļās un blokos kā rezultātā iemetas “zaļie” un ierīce pārstāj darboties.

Atlocīju aizlocītās korpusa ausis un noņēmu augšējo oglīšu vāciņu. Iekšā par brīnumu viss bija sauss un tīrs. Atskrūvēju sūkņa daļu. Viena skrūve bija ierūsējusi un novērpās. Par laimi ārā palika kādus 4 mm garš gals, ko varēja viegli izskrūvēt ar plakanknaiblēm.

Cirkulācijas sūknim ir interesants magnētiskais sajūgs, kas bija apķepis ar elektromotora nodilumproduktiem - pārsvarā ar grafīta pulveri no oglītēm un sīkām metāla skaidām. Motors un sūkņa bloks tika profilaktiski iztīrīts un izsūkts ar putekļusūcēju. Rūpīgi tika notīrīts motora vāciņš ar oglītēm, lai izslēgtu elektrību vadošu grafīta putekļu tiltu radītu strāvas noplūdi.

Galvenā problēma izrādījās nodilušas elektromotora oglītes, kas bija zaudējušas kontaktu ar rotora kolektoru un tāpēc sūknis brīžiem ieslēdzās, brīžiem ne. Pareizāk būtu dabūt un ielodēt jaunas oglītes, tomēr šoreiz iztiku ar oglīšu vadu pielocīšanu, kā rezultātā oglītes varēja dziļāk iekļūt ligzdās un piespiesties kolektoram. Lēšu, ka atlikušais oglīšu garums pietiks vēl 2 darbības gadiem.

Pirms motora salikšanas, ar smalku smilšapapīru tika notīrīts rotora kolektors. Piekļūt tam ir pagrūti un process ir piņķerīgs. Taču pats interesantākais bija motora vāciņa uzlikšana atpakaļ, tā, lai netraucētu oglītes. Šim nolūkam pretim oglīšu ligzām izurbu 2 nelielus caurumus elektromotora korpusā, apliku oglītes ar makšķerauklu un izvilku kā attēlā. Liekot virsū vāciņu, ar auklām atvilku oglītes, lai tās netraucē un uzliku vāciņu līdz galam. Pēc tam, pavelkot aiz auklām, jāpārbauda vai oglītes brīvi un atsperīgi staigā ligzdās.

Pirms vāciņa uzlikšanas, uzmanīgi apsmērēju to pa perimetru ar silikonu - labākas motora hermetizācijas nolūkos. Tāpat tika aizsilokonēti arī izurbtie caurumi un atrasta jauna skrūve novērptās vietā.

Pirms sūkņa uzstādīšanas nācās arī pielocīt un notīrīt štekera sudraba kontaktus, jo tie izteikti nevēlējās darboties.

Finālā elektriskā BOSCH tosola cirkulācijas sūkņa remontam tika veltītas 2...3 stundas laika un ietaupīti vismaz Ls 110.

Mercedes-Benz C 270 CDI Sudrabs, Salona apsildes cirkulācijas sūkņa remonts

Jautājuma cena: 110 Ls

Tēma: salons, apsilde, cirkulācija, sūknis, BOSCH

Komentāri (0)
Svētki 2.55
21-Mar-2010

Svētki vaboles mājā!
Klāt ir 92mm cilindru&virzuļu grupa un D.I.S. aizdedze !!!
Iepriekšējā Pertronix aizgāja uz FIN, kādam atkal savs prieciņš...
...vēl tikai jāsaliek trīs citi motori ...un tad jau varēšu ķerties pie sava - tagad jau 1835ccm motora uzveidošanas !!!

Jautājuma cena: 1 Ls

Tēma:

Komentāri (0)