Toyota MR 2 ZZW30, 2000

Toyota MR 2 ZZW30

6.93

Novertē auto kopumā!

  • apskates: 94 (šodien 0)
  • pievienots: 29-Jūn-2009

Sekot šim auto

Artūrs Žogs (soulfreak)

soulfreak

7.49

Artūrs Žogs (Jamaicawa)
Toyota MR 2 ZZW30
Redzēts 28-Jan-2011

Servisa grāmata (ierakstu nav)

Toyota ZZW30 , 2000

Toyota ZZW30 , 2000

Toyota ZZW30 , 2000

GH-911

GH-911

-.--

Par manu auto Toyota MR 2

Jauda: 192 z.s.
Motora tilpums: 1.8 ltr
Izlaiduma gads: 2000
Pirkuma gads: 2008
Nobraukums: 149'000 km

Šo auto iegādājos Vācijā pirms gada ar daudz sīkiem defektiem, šķiet auto saimnieks bija ieriebis kādam vandālim, izsisti stikli, lukturi, sagriezts jumts, bet pats saimnieks bija nokāvis motoru... Man kā auto entuziastam, tas pat šķita ļoti labs izaicinājums. Gada laikā auto atdzima, tika pie jauna krāsojuma, sportiskas ritošās daļas, virsbūves stiprinājumiem, jumta un protams, jauna izvīlēta motora un daudz dažādiem papildu uzlabojumiem...

fragments no portāla TVNET: Auto Leģendas: Toyota MR2
"...1999. gadā pienāca laiks trešās paaudzes MR2 modelim ZZW30. MR2 galvenais inženieris Kanuroni Shiratori atzīmēja: „Pirmkārt, mēs, apvienojot labu uzvedību ar mazu inerci un vieglu svaru, vēlējāmies sniegt patiesu braukšanas prieku. Pēc tam lielu garenbāzi, lai sasniegtu teicamu stabilitāti, un svaigu dizainu; virsbūvē novietots dzinējs brīnišķīgai vadāmībai bez dzinēja smaguma uz priekšējās ass; pēc iespējas vienkāršāku virsbūves struktūru vieglai pielāgošanai un zemām izmaksām pircējam.”

Trešās paaudzes MR2 automobilis bija atgriešanās pie pirmās paaudzes koncepcijas. Pārsteidzoši, bet trešās paaudzes MR2 bija ievērojami mazāks par SW20 – tas atkal svēra zem tonnas (975 kg). Automobiļa izstrādātāji atteicās no cietā vai noņemamā t-top jumta par labu mīkstajam kabrioleta jumtam, nodēvējot MR2 par spyder tipa automobili. Trešajā paaudzē nācās atteikties no paceļamajiem lukturiem, jo to noteica SAE (The Society of Automotive Engineers) jauno automobiļu izstrādes noteikumi.

ZZW30 aprīkoja ar pilnībā jaunu 1ZZ-FE dzinēju: rindas četru cilindru 16 vārstu alumīnija dzinējs ar 1,8 litru darba tilpumu un VVT-i sistēmu. Šīs paaudzes MR2 dzinējs bija novietots pretējā virzienā, tagad izplūdes kolektors bija vērsts uz automobiļa aizmugurējo daļu. Dzinējs attīstīja maksimālo jaudu 138 ZS pie 6400 apgr/min, kas, salīdzinoši ar iepriekšējās paaudzes 172 ZS, par Turbo versijām nemaz nerunājot, noteikti bija solis atpakaļ. Tomēr automobili glāba mazais svars, automobilis paātrinājās līdz 100 km/h 8 sekundēs jeb līdzīgi abu iepriekšējo paaudžu automobiļiem ar atmosfēriskajiem dzinējiem. Sākumā MR2 bija pieejams ar divām transmisijām: piecu pakāpju manuālo pārnesumkārbu un piecu pakāpju SMT (Sequential Manual Transmission) pārnesumkārbu, kuru vadīja ar divām pogām uz stūres rata. Atšķirībā no Tiptronic vai pusautomātiskajām pārnesumkārbām, SMT ir manuāla pārnesumkārba ar hidraulisku sajūga pievadu, ko vada dators.

Japānas tirgū ZZW30 nosauca par Toyota MRS. ASV tirgum šāds apzīmējums nederēja, tādēļ tur šis auto pazīstams kā MR2 Spyder, bet Eiropā tas ieguva ierasto Toyota MR2 nosaukumu. Publikas reakcija nebija viennozīmīga. Citiem patika atgriešanās pie AW11 koncepcijas, kamēr SW20 fanu vidū bija jūtama neapmierinātība. Tomēr visi piekrita vienam, trešās paaudzes MR2 vadāmība ir tuvu perfektai. Ar MR2 vadītājs var bremzējot griezt automobili līkumos vai veikt līkumus nelielā, kontrolētā sānslīdē. Visi auto eksperti atzīmēja tā fenomenālās spējas līkumos, tomēr taisnēs bija jūtams ievērojams jaudas trūkums.

2003. gadā MR2 pienāca kārta uzlabojumiem jeb feisliftam. MR2 ieguva jaunu priekšējo buferi, jaunus lukturus gan priekšā, gan aizmugurē, jaunu aizmugurējo resti, pārnesumkārbas vadības dators ieguva jaunu vadības programmu. Gaisa ieplūdes caurumi sānos tagad tika krāsoti virsbūves krāsā, turpmāk uz aizmugurējās ass uzstādīja 16 collu riteņus (priekšā saglabāja 15 collu). Abas pārnesumkārbas ieguva papildu pārnesumu. Balstiekārtā uzstādīja spēcīgākas atsperes un amortizatorus, kā arī, lai uzlabotu virsbūves stingrību, apakšā uzstādīja papildu sastiprinājumu.

Nekas nav mūžīgs, arī MR2 ne. 2005. gads bija pēdējais, kad šis auto bija nopērkams ASV. Japānā un Eiropā šis automobilis vēl bija pieejams 2006. gadā, tomēr arī šeit ir pārtraukta MR2 tirdzniecība. Vai vēl kādreiz parādīsies MR2 pēcnācējs? Iespējams, jo reizēm autopresē parādās ziņas, ka Toyota testē ļoti rūpīgi nomaskētu kompaktu rodsteru. Tiešām būtu žēl, ja Toyota pilnībā atteiktos no tehniski veiksmīgās MR2 (Mid engine, Rear wheel drive, 2 seater) komcepcijas.

ZZW30 tūninga iespējas

Pēdējās paaudzes MR2 automobiļa lielākais trūkums bija pieticīgā jauda. Tomēr to var labot ar tūninga palīdzību. Vienkāršākais veids ir uzstādīt TTE (Toyota Team Europe) piedāvāto turbo komplektu. Pateicoties turbīnai, dzinēja jauda palielinās par 31% (līdz 184 ZS), bet griezes moments par visiem 50% (līdz 255 Nm). Ar to pietiek, lai Toyota MR2 TTE Turbo paātrinājums līdz 100 km/h aizņemtu tikai 5,9 sekundes (manuālā pārnesumkārba), bet maksimālais ātrums būtu 228 km/h. Komplekta uzstādīšanu var veikt visos TTE autorizētajos centros, un automobilis saglabā garantiju. Otrs – sarežģītāks – veids ir dzinēja nomaiņa pret jaudīgāku. 1ZZ-FE dzinēja vietā var uzstādīt 2ZZ-GE dzinēju no Toyota Celica T-sport modeļa, kas attīsta 192 ZS lielu maksimālo jaudu, vai arī 2ZZ-GZE dzinēju no Toyota Corolla Compressor modeļa, kas pateicoties uzstādītajam kompresoram attīsta 215 ZS. Jebkurš no šeit aprakstītajiem tūninga variantiem ļaus MR2 īpašniekam pilnā mērā izbaudīt šī automobiļa šasijas iespējas."
autors: gt99

Uzrakstīts 29-Jūn-2009

Novertē šo rakstu!

Komentāri (8)

Artūrs Žogs (soulfreak)

Artūrs Žogs 7.49 Redzēts 28-Jan-2011

jā, jā :D vairāk iederētos trīs slapjas blondīnes bikini :D

0

Uzrakstīts 19-Okt 21:18

Kārlis Černajs (Mercedes07)

Kārlis Černajs 3.43 Redzēts 28-Jan-2011

Tas vikings tur īsti neiederas..

0

Uzrakstīts 18-Okt 21:31

Artūrs Žogs (soulfreak)

Artūrs Žogs 7.49 Redzēts 28-Jan-2011

sakarā ar drīzu došanos uz ārvalstīm, šis auto ir pārdošanā.... 4990Ls

0

Uzrakstīts 07-Aug 02:33

Artūrs Žogs (soulfreak)

Artūrs Žogs 7.49 Redzēts 28-Jan-2011

da real pussy-magnet :D

0

Uzrakstīts 07-Jūl 21:28

BriinumsBo

BriinumsBo 3.02 Redzēts 23-Mar-2010

pussyride =)

+1

Uzrakstīts 07-Jūl 11:51

Dzēsts lietotājs

Dzēsts lietotājs

Glīts :)

Uzrakstīts 30-Jūn 13:11

Artūrs Žogs (soulfreak)

Artūrs Žogs 7.49 Redzēts 28-Jan-2011

šis auto vairāk ir sportisks rodsters asu izjūtu cienītājiem nekā iekārojams vasaras auto, bet tas statuss ir vairāk pamanāms kā sportiskā dvēsele ;)

0

Uzrakstīts 29-Jūn 12:52

Dzēsts lietotājs

Dzēsts lietotājs

Smalks, iekārojams vasaras auto!

Uzrakstīts 29-Jūn 12:27