Alberts Ziemelis (admin)
admin
7.49

Vērtēja 151 reizes

Apskatīja 1173 auto

Apskatīja 0 numurus

Datums: 22-Apr-2009

Komentēja 55 reizes

Alberts Ziemelis (admin)

admin

7.49

Alberts Ziemelis (Jūrmala)
UAZ 3152 Bezceļa karalis
Redzēts 13-Jan-2019

Dzimšanas diena: 16. septembris

Vecums: 48 gadi

Jauni auto reāli neeksistē 4.40
22-Okt-2010

Kurā mirklī jauns auto kļūst par lietotu auto?
Kur veidojas šī trauslā robežšķirtne? Šis visai filosofiskais jautājums bieži urda pat rūdītu autobraucēju un industrijas speciālistu prātus.

Meklējot definīciju kas īsti ir lietots auto, diemžēl neko prātīgu atrast neizdodas. Tāpēc es piedāvāšu savu definīciju, kas ir lietots auto un kurā brīdī tas par tādu kļūst. Vai jautājot precīzāk – cik ilgi lietots auto saucams par lietotu un kad vēl tas skaitās jauns?

Kā zināms, izbraucot no autosalona, auto cena krīt par 20…30% atkarībā no zīmola. Draugi par šāda, tikko no salona izbraukta, auto īpašnieku vēl ilgi teiks: „viņš brauc ar jaunu mašīnu”. Bet cik tad īsti ilgi auto vēl skaitās jauns un kad to pieklātos sākt saukt par lietotu? Vai tas notiek brīdī, kad auto izbrauc no autosalona? Vai tas notiek brīdī, kad beidzas garantija? Vai auto par lietotu kļūst tad, kad salonā izzūd jaunam auto raksturīgā rūpnīcas smarža? Tās visas joprojām ir versijas un mūsu subjektīvie priekšstati par to kas ir lietoti auto.

Lai risinātu šo problēmu, mēģināšu piedāvāt savu loģisko secinājumu virkni šajā delikātajā jautājumā par to, kas ir lietoti auto.

Ja mēs raugāmies strikti filosofiski, tad jebkura lieta, manta, priekšmets kļūst par lietotu tajā brīdī, kad to kāds ir lietojis vismaz vienu reizi kaut neilgu laiku.

Apskatot rūpīgi autosalonā izliktos „jaunos” auto, neviļus prātā iezogas jautājums – kāpēc jaunam auto odometra rādījums ir 5…15 kilometri, dažkārt vairāk… Tas liek uz īsu brīdi aizdomāties, kāpēc auto ir lietots? Cik kilometru noskrējienu Tu būtu gatavs piedot, lai uzskatītu salonā smaržojošo auto par jaunu?

Tie, kas strādā auto tirdzniecībā, zina ko auto pārdzīvo, kamēr tas var gozēties autosalona parādes vietā, agresīvi novietots uz slīpā paaugstinājuma ar atvērtiem sānu logiem, lai garām ejot varētu ar baudu ieelpot mašīnas salona “kosmisko materiālu” smaržu asorti. Neko tik unikālu savā mūžā nav radījuši ne CHANEL, ne ARMANI modes nami...

Auto pēc tā uzražošanas, tiek iekonservēts un novietots rūpnīcas stāvlaukumā - gan jau ir redzētas bildes ar lielām rūpnīcu teritorijām, kas pilnas ar glītās rindās novietotiem auto.

Tātad līdz novietošanai stāvlaukumā auto tiek braukts, jo kāds taču ar to izbrauc no ceha un auto novieto stāvlaukumā, vai ne? Nedaudz, bet auto tomēr jau ir braukts. Nākamais etaps ir auto uzkraušana uz treilera. Kā zināms pārsvarā visi tā saucamie “jaunie” auto Latvijā tiek atvesti ar treileriem. Pēc tam auto jānodzen nost no treilera. Atkal tiek iedarbināts dzinējs, lietotas bremzes, ātrumkārba, sajūgs, virinātas durvis, iedarbināti logu tīrītāji. Turklāt šīs operācijas nereti izpilda pārguris treilera vadītājs vai kāds no autosalona cilvēkiem, kurš, iespējams, tikko atrauts no vīna glāzes par godu kolēģa vārdadienai.

Tātad auto jau vismaz trīs reizes tiek iedarbināts un braukts un sauksim lietas īstajā vārdā - auto tiek lietots. Bet, kas notiek, ja auto rūpnīca nav tepat Polijā vai Vācijā, bet gan Japānā un auto Latvijā tiek ievesti no importētāja Somijā? Tātad auto līdz Somijai nokļūst ar jūras transportu un tas nozīmē, ka tas tiek uzbraukts - nobraukts no treilera vismaz 3 reiz 2 reizes (kopā 6 reizes) plus vēl uzbraukts uz kuģa un nobraukts no tā. Tad sanāk, ka Japānā ražotie auto, nonākot Latvijā, ir gauži daudz lietoti auto.

Tā ir tikai auto nobraukšana-uzbraukšana uz treilera. Kas vēl notiek pa ceļam? Kā jau minējām, auto rūpnīcā tiek iekonservēts, lai to varētu bez vizuāliem un tehniskiem bojājumiem nogādāt līdz pircējam visā garajā ķēdē: rūpnīca-importētājs-dīleris-auto lietotājs. Auto virsbūve tiek nosmērēta ar īpašu ziedi, atsevišķas auto ārējās daļas sedz dažādas uzlikas un plēves. Papildus tiek izmantoti dažādi transporta stiprinājumi auto daļu fiksēšnai pārbraucienu laikā.

Pēc auto piegādes līdz dīlera autosalonam, seko auto atkonservēšanas darbi. Auto virsbūve tiek mazgāta no konservējošā smāķa, tiek noņemti transportēšanas stiprinājumi, tiek pielieti un pārbaudīti visi auto ekspluatācijas šķidrumi. Notiek visu svarīgāko ierīču un aprīkojuma darbības pārbaude saskaņā ar rūpnīcas rekomendācijām un sarakstiem. Tātad auto jau tiek lietots pamatīgi, izpildot daudzas auto ikdienas dzīvē pierastas darbības.

Taču, lai pierādītu, ka visi auto būtībā ir lietoti auto, patiesībā pietiek ar to, ka auto vismaz vienu reizi ir uzbraukts un nobraukts no treilera. Līdz ar to katrs šāds auto pilntiesīgi uzskatāms par lietotu auto un esmu pierādījis savu hipotēzi, ka praksē eksistē tikai lietoti auto. Jauns auto eksistē tikai uz rūpnīcas konveijera, līdz mirklim, kad tajā iesēžas strādnieks un iedarbina auto. Nonākot līdz pircējam, auto jau ir lietots.

Visas minētās darbības droši vien uzskatāmas par normu auto ceļā no rūpnīcas konveijera līdz laimīgajam nedaudz lietota auto pircējam. Bet, kas vēl interesants notiek mazlietota auto ceļā līdz klientam, par to nākamajā bloga ierakstā.

Novertē šo rakstu!

Komentāri (0)