Alberts Ziemelis (admin)
admin
7.49

Vērtēja 151 reizes

Apskatīja 1173 auto

Apskatīja 0 numurus

Datums: 22-Apr-2009

Komentēja 55 reizes

Alberts Ziemelis (admin)

admin

7.49

Alberts Ziemelis (Jūrmala)
UAZ 3152 Bezceļa karalis
Redzēts 13-Jan-2019

Dzimšanas diena: 16. septembris

Vecums: 48 gadi

Par ko jaunu auto pārdevēji nerunā 5.08
22-Okt-2010

Tavs sapnis ir teju piepildījies. Tu esi izlēmis pirkt jaunu auto, esi to noskatījis, izvēlējies un domās sakomplektējis, jā...vēl tikai jāizvēlās viena no divām krāsām, kuras Tev patīk visvairāk. Starp citu, arī atbilde no līzinga kompānijas ir pozitīva un Tu klusībā vēlies atļauties arī Harman Kardon audiosistēmu un runājošo navigāciju. Woow!

Vakarā Tu atver pudeli laba vīna, lai miegā izcīnītu pirmo kauju ar autosalona pārdevēju par oriģinālo paklājiņu piemešanu klāt bez maksas, un... vispār jau derētu arī KASKO uz gadu, bet, ja viņš baigi buksēs, tas spiedīšu vismaz OCTA...

Tā diena ir klāt. Tevi cienā ar kafiju un vērīgi uzklausa. Pārdevējs dodas aprunāties ar tirdzniecības vadītāju un Tu esi vinnējis savus kārotos paklājiņus, OCTA un arī KASKO uz gadu, ja Tu uzreiz noslēgsi pēcgarantijas apkopes līgumu uz 3 gadiem. Jā! Un ir sācies Tavs skaistās gaidīšanas laiks! Woow!

Arī frontes otrā pusē ir sākusies rosība. Aug jauno auto pārdošanas statistika. Mediji ziņo par auto tirgus atkopšanos un Tavs lolotais sapnis ieies vēsturē, palielinot mēnesī pārdoto jauno auto skaitu par 1.

Kamēr Tu savā iztēlē jau jūti jaunā auto salona materiālu vienreizīgo izgarojumu smaržu, un dzirdi vēl neizļurkāto durvju aizvēršanās klikšķi, pastāstīšu nedaudz par to, ko, iespējams, piedzīvo ceļā Tavs pasūtītais it kā jaunais, bet filosofiski tomēr nedaudz lietotais auto.

Pirmais piemērs.
Ir vasara, Polijas viesmīlīgie ceļi ar romantiskām koku alejām ceļa malās un nolīkušiem zariem virs tā. Vējš, kas liek zariem šupoties un Tavs autosalonā rūpīgi izvēlētais, sakomplektētais un apmaksātais “jaunais” auto, kas uzlādēts treilera augšējā stāvā, pie tam pirmais no priekšas, treilera ātrums – atļautie 70…80 km/h…

Rezultātā nekāda ražotājrūpnīcas virsbūves konservējošā ziede vairs nepalīdz un auto ierodas pie dīlera ar saskrāpētu krāsojumu un tādu auto pārdot vairs nevar. Auto vienkārši ir pilnībā jāpārkrāso, lai tas atkal būtu “jauns”. Auto pilnīga pārkrāsošana nozīmē tā teju pilnīgu izjaukšanu un salikšanu, kuras kvalitāte vislielākajā mērā atkarīga no servisa meistaru godaprāta, rūpības un prasmēm, lai vēlāk salonā nekas nečīkstētu, nekristu nost.

Kas ir tas, ko pircējs rezultātā iegūst? Lietotu auto labā tehniskā kārtībā par jauna auto cenu. Sapnim par vienreizīgo salona smaržu pievienojas jauna buķete, kuru izteiksmīgi papildina servisa meistara viegli eļļainās formas smaciņa, pēc lētiem smēķiem smirdošās gandrīz profesionālās rokas un, varbūt, kāda eksotiska parfīma “Stratēģis” pēcaromāts...

Otrais piemērs.
Kā notiek tad, ja auto ierodas Latvijā no Japānas rūpnīcām ar jūras transportu? Ceļā taču var gadīties ļoti daudz interesanta... Piemēram, vētra jūrā roku rokā ar slikti nostiprinātu auto vai citu kravu uz kuģa. Un būs labi, ja autiņam izbirs tikai lukturis - to var viegli nomainīt. Taču, ja Tavs nedaudz lietotais auto laimīgi būs ticis pie kādas buktes, meistari atkal var atrotīt piedurknes un ķerties pie špakteles, krāsas un pulverizatora pistoles. Rezultātā pircējs iegūst papildus ekstru - sistu mašīnu par jauna auto cenu. Un te vairs nav svarīgi, kurš apmaksā šos transporta defektus. Auto jebkurā gadījumā tiks pārdots kā jauns!

Trešais piemērs.
Taču pavisam glauni ir tad, ja Tavs pavisam, pavisam nedaudz lietotais auto nonācis līdz dīlera centram gluži ideālā lietotā stāvoklī bez buktēm un skrāpējumiem. Tas tiek nodzīts no treilera, un novietots salona pagalmā, kuram līdzās notiek aktīva būvniecība, rakšanas darbi, smilšu kaudzes un citas maziem puikām interesantas lietas.

Tā šis biku lietotais auto stāv kādu nedēļu, gaidot savu atkonservēšnas kārtu un vēro celtniekus. Pienāk auto Lielā diena un autiņa atkonservēšana tiek jaunam servisa censonim, kas to mazgā, berž, pulē un spodrina pēc labākās gribas. Izvedot auto ārā no mazgātavas, servisa darbnieki izbrīnā paceļ uzacis – auto ir teju kā sagatavots krāsošanai pēc slīpēšanas!

Izrādās, fizikas nezūdamības likumi ir bijuši spēkā arī šī autosalona teritorijā. Nedēļas laikā, kamēr nedaudz lietotais, atvaino, Tavs “jaunais” auto gaidīja atkonservēšanu, nešpetnais vējš no jaunā būvobjekta, sapūta smiltis, kas pielipa konservējošajam smāķim un jaunais, nepieredzējušais autoservisa censonis neizskaitļoja šo varbūtību, un, centīgi pucējot nost konservējošo smāķi, saskrāpēja ar smiltīm krāsojumu. Rezultātā auto pilnībā jāpārkrāso, lai to sekmīgi pārdotu. Lūk, tā tapis vēl viens nedaudz lietots auto par jauna auto cenu.

Ceturtais piemērs.
Tavs izlolotais auto ar visiem rūpnīcas oriģinālajiem paklājiņiem ir nonācis līdz autosalonam. Polijā zari beidzot ir apzāģēti, Tavs auto atvests treilera apakšējā rindā, celtniecības darbi līdzās servisam jau ir pabeigti un arī putoša būvgružu mašīna pa priekšu auto treilerim Polijā nav braukusi. Viss ir beidzies laimīgi. Arī atkonservēšana notikusi bez skrambiņas.

“Klau, Tu esi pasūtījis fantastisku auto! Man arī tāds reiz būs”, nodomā atkonservēšanas spečuks, nolēmis nedaudz izmīt ar Tavu mirdzošo Sapni pa Krasteni... Un te kur gadījās, kur ne... Tavs sapņu auto ar 3 km noskrējienu vairs nav atjaunojams, bet auto atkonservētājs ir ieguvis stabilu darbavietu ar necerēti ilgu darba līgumu. Nu labi, tas bija skarbi un nedaudz pat neticami. Okei, pieejam reālāk un attinam notikumus atpakaļ kā filmā Mr. Nobody.

Tavs auto ir veiksmīgi atkonservēts un atkonservēšanas speciālists joprojām ir smaidīgs. Viņam sekmīgi turpinās pārbaudes laiks dīlera autoservisā. Bet Tu sāc apjaust, ka dīlā ar auto pārdevēju esi piemirsis par tādu sapņus paildzinošu ierīci kā auto signalizāciju. „Protams, nekādu problēmu”, bilst auto pārdevējs un, kamēr Tu mīņājoties skaiti stundas līdz Lielajam Brīdim, darbu pie auto jau ir sācis autoservisa elektriķis, lai ierīkotu signalizāciju.

Kā jau gadās šādās reizēs, auto ik pa brīdim ir jāiedarbina, lai pārbaudītu kā sapņu sargs pilda savas funkcijas. Un te kā gadījies kā ne, auto ir palicis zemākajā pārnesumā un ar elegantu aizdedzes atslēgas pagriezienu dodas savā pirmajā abordāžā... Štrunts par auto priekšu un izbirušajiem lukturiem, bet nopietni cietis ir arī elektriķa metāla darbagalds! Kam negadās, vai ne? Un kāpēc, lai tas nebūtu tieši Tavs auto? :)

Piektais piemērs.
Neviens no aprakstītajiem gadījumiem nav noticis. Arī piektais piemērs ne. Turpini sapņot!

Visi šie ir reāli piemēri jaunu auto tirdzniecībā un, ja kas līdzīgs ir noticis arī ar Tavu loloto Sapni, tad, iespējams, Tu neesi vienīgais, jo, kā runā zinoši ļaudis, savulaik arī slavenais maizniekmeistars Normunds Skauģis kādā no šādiem scenārijiem esot ticis pie jauna, pilnībā svaigi pārkrāsota Opel.

Novertē šo rakstu!

Komentāri (0)