Ko ņemt līdzi laivu braucienā 7.45
12-Jūn-2010

admin

7.49

Alberts Ziemelis
UAZ 3152 Bezceļa karalis
Redzēts 13-Jan-2019

Ko ņemt līdzi laivu braucienā

Šī raksta daļa palīdzēs apzināt svarīgākās lietas, kas nepieciešamas laivu braucienā. Arī pašam tas noderēs kā špikeris nākamajam laivu braucienam.

Telts un apģērbs laivu braucienā

Ja laivu brauciens notiek vasarā jūnijā – augustā, pilnīgi pietiek ar šortiem, iešļūcenēm un T-kreklu. Gulēšanai naktī var paņemt ko siltāku. Pašam vienmēr somā ir vilnas zeķes vai biezas Lorpen termozeķes, mīkstas kokvilnas treniņbikses un Polartec 150 jaka. Aktīvās atpūtas braucienos arī tepat Latvijā izmantoju t.s. “gudro” apģērbu. Tas ir ļoti funkcionāls – silts, ātri žūstošs, elpojošs un viegli kopjams.

Vēsākā dienā lietoju vecu un mīļu, bet ļoti foršu dāņu Newline termoveļas kreklu ar Windstopper plēvi priekšpusē. Kājās – vieglas, ērtas un ātri žūstošas LoweAlpine neilona trekinga bikses. Lietus gadījumā lieliski noder plāna GoreTex jaka, kas labi aizsargā pret vēju un lietu, vienlaikus labi elpo un ātri žūst. Man tā ir sarkana, taču makšķērēšanai labāk būtu izvēlēties jaku tumšākos, pelēcīgākos toņos. Vasarā kājās velku iešļūcenes un citus apavus līdzi neņemu.

Par telti neko gudru vai jaunu nepateikšu. Lietoju labu, vienkāršu un klasisku telti ar nelielu “priekštelpu”. Braucienos pa Latviju izmantoju prastu sintētisku ķīniešu guļammaisu, pagājušā gadsimta beigās pirktu kādā makšķernieku veikalā par Ls 5. Vasaras apstākļiem pilnīgi pietiek.

Var ņemt līdzi siltāku guļammaisu un mazāk silto drēbju gulēšanai. Zem guļammaisa klāju divus vingrošanas paklājus, meitai – piepūšamo matraci. Edgars izmanto krietni mazāku telti bez priekštelpas un lielāku, piepūšamu matraci pa visu telti. Tas ļauj celt telti un gulēt uz nelīdzenas virsmas un jebkādiem kukuržņiem – nekas cauri nebūs jūtams.

Makšķerēšanas piederumi

Neesmu kaislīgs copmanis, kas katrā brīvā brīdī raujas pie ūdens. Drīzāk – svētdienas makšķernieks, kurš mācās un uzsūc katru ieteikumu un katru zinošāku specu padomu. Bērnībā kādu gadu, divus – aizrāvos un copēju biežāk. Tagad makšķerēju tikai piemērotā situācijā bez kategoriska uzstādījuma kautko obligāti izvilkt. Līdz ar to šis būs mans skatījums uz copes piederumiem, ciktāl esmu izskolojies.

Pārstāvu aktīvo copmaņu klasi, kuriem nepatīk ķēpāties ar tārpiem, putrām utt. Tātad lietoju tikai spiningu un mākslīgo ēsmu. To vienmēr var ērti paņemt līdzi – viens kāts un kastīte. Laivu braucienā pa upēm man ir līdzi viens spininga kāts un izturīga 0,2 mm aukla, taču copes guru Edgars mani ir izdresējis līdz 0,18 mm auklai.

Galvenais - auklai jābūt svaigai. Veikalā pērkot auklu, nav jākautrējas to izritināt kādus 30...40 cm un mēģināt pārraut. Svaigu, labu 0,2 mm auklu pārraut būs pagrūti un sāpīgi pirkstiem. Šogad izvēlējos svaigu Mikado un biju ļoti apmierināts. Līdz šim lietoju Stroft, taču tā ir cietāka un tai patīk uzmest “kāpostus” pie spoles.

Tieva aukla ļauj ēsmai “spēlēt” dabiskāk, īpaši, ja tā ir maza un viegla. Arī zivīm būs mazāk aizdomu un metiens izdosies tālāks un precīzāks. Tievāku auklu par 0,20...0,18 mm lietot nebūtu ieteicams, jo vizulim aizķeroties zālēs, būs jāriskē ar vizuļa pazaudēšanu.

Metāla pavadiņu nelietoju principā, jo tas ir vēl viens elements, kas zivis dara uzmanīgas un atbaida. Pārsvarā tās palīdz tikai pret mazo līdaku asajām zobu “ķemmēm”. Lielākām līdakām aukla iestājas starp zobiem un nepārrīvējas.

Laika gaitā esmu sapircis daudz dažādu palielu – vidēji 4. un 5. numura vizuļu, taču copējot mazajās upēs, skatos uz visiem šiem “brīnumiem” ar lielām acīm un saprotu, ka nav ko piesiet auklas galā, jo te cope notiek ar sīkiem un maziem vizulīšiem un vobleriem. Spiningojot Abavas krācēs pat 0. izmēra Mepps rotiņš jau šķita par lielu un prasījās vēl sīkāks.

Nesen atklāju sudraba rotiņu maģisko spēku. Maksā tas salīdzinoši padārgi (roku darbs, Ls 5...7 / gab.), bet ķeras arī labi. Un tas vairāk skaidrojams nevis ar sudraba vizuālajām īpašībām, bet gad ar dzirdo skaņu, ko rotējot rada sudraba lapiņa. Līdz ar to apsudrabota metāla lapiņa nelīdzēs. Tikai “masīvs” sudrabs.

Kāts gan ir visai pagarš – 2,40 m, paredzēts ēsmām no 15-40 g, taču izjustākai spiningošanai mazajās upēs derētu īsāks kāts ap 1,70...1,80 m, paredzēts attiecīgajam ēsmas svaram 2-10 gramiem.

Līdzi noteikti obligāti jāpaņem paliela, stingra pincete āķa izņemšanai, ja tas ierīts dziļi. Protams, jāpadomā par ēsmu dažādību – rotiņiem, voblerīšiem, gumijzivtiņām. Tāpat spiningošanā svarīgi iespējami sīki un izturīgi virpulīši ar karabīnēm ēsmas piesiešanai. Noderēs arī pārējais nepieciešamais, ja radīsies vēlme pārveidot makšķeri par pludiņmakšķeri vai gruntsmakšķeri.

Pārtika un tās sagatavošana laivu braucienā

Šeit uzskaitu tikai to pārtikas minimumu, cik nepieciešams vienam pieaugušajam un vienam bērnam 4...4,5 dienu ilgā laivu braucienā. Konkrēti šis ir mans provianta minimums un mana ēdienkarte, ko arī nākamreiz ņemšu līdzi laivu braucienā, lai nebūtu kā šoreiz, kad paņēmu par daudz ēdamā un pusi atvedu mājās.

Principā, sēžot laivā pārdabiski lielu apetīti neesmu novērojis. Pozitīvi ir tas, ka kaste ar ēdamo ir turpat blakus un var ieturēt nelielas, bet regulāras maltītes.

Rīts parasti iesākas ar karstas tējas vai kafijas krūzi pēc kuras seko auzu putra. Otrās brokastis ieturam pēc pirmās laivošanas stundas. Tad ir kārta maizītēm. Līdzīgi arī pusdienas. Vakariņās apmetnē jau var izvērsties plašāk, folijā pagatavojot noķertās zivis vai sasildot gaļas konservus ar dārzeņiem.

Ūdens – 5 litri. Ūdeni ērtāk paņemt 1,5 litru pudelēs, teiksim negāzēto Everestu 3...4 pudeles. 1 litrs persiku vai plūmju sulas. Uzmundrinājumam var paķert vienu lielo pudeli Nestea.

Maize – 1 sagriezts Lāču maizes kukulis un 2 kliju maizes kukuļi. Sviests viena 200 g paciņa. Sviestu ieteicams izlikt plastmasas traukā ar vāciņu. Te labi noderēja Talsu biezpiena plastmasas trauks. Sviests būs gan sviestmaizēm, gan zivs pagatavošanai folijā. Philadelphia svaigais siers – 1 kastīte. Ja nav pārāk karsts, pirmajai dienai var paņemt pudeli Talsu kefīra.

Lāču maizi pirms ņemšanas līdzi, izžāvēju tosterī – tad tā apžūst un kļūst vēl gardāka.

Mums iegaršojās sviestmaizes ar sieru un tomātu, tāpēc - siers – 0,5 kg. Tomāti – kādi 15 gab. Gurķi kādi 10...15 gab. Sviestmaizēm tīri ok ir tuncis augu eļļā. RIMI gadījās nopirkt spāņu tunci iepakojumā pa trim 80 gramu kārbiņām. Laivu braucienā “likvidēju” 6 bundžiņas. Garšīgs, nesatur E-brīnumus un viena kārbiņa vienā ēdienreizē ir tieši kā “dakteris izrakstījis”. Gaļas konservi šajā ziņā visi kā viens ir pārbāzti ar E-vielām no kurām briesmīgākais ir nātrija nitrīts jeb E250.

Meitai garšo graudaugu pārslas līdz ar to ņemam vienu paku pārslu un vienu litru “nedzīvā” un mūžīgi svaigā piena Lāse. Tāpat “uz urrā” tika apēsti kādi 8 banāni, 3 āboli un četri 0,2 l zemeņu Lāsēni. Regulārai mutes kustināšanai var paņemt pāris paciņas RIMI fasējuma studentu brokastu. No rītiem esmu iecienījis auzu putru, ko braucieniem nopērku ātri pagatavojamajās 35 g paciņās. Kopā 4..5 dienām – 12 paciņas.

Šādos braucienos līdzi vienmēr ir cukurs, tēja vai kafija, kas iebērti nelielās bundžiņās. Sāls un garšvielas noderēs vakarā gatavojot noķertās zivis. Šim nolūkam man kalpo litra saldējuma kastīte ar vāciņu, kurā ir garšvielas - pipari, lauru lapas, maltas dilles, pētersīļi u.c., kā arī sāls.

Zivs sagatavošanai vakariņās noderēs kādi 7 vidēji burkāni, 5 palieli kartupeļi un 3...4 sīpoli. Sīpolus var griezt arī vienkārši uz maizes, bet burkānus – nomizot un pa ceļam pagrauzt. Kartupeļus varēs gan pielikt zivij folijā, gan uzcept ugunskurā.

Pirmajai pilnajai brauciena dienai meitai paņēmu vienu biezpienu “Annele”. Laba ideja būtu paņemt SKY gatavotos salātus, kas vismaz ir ēdami, salīdzinot ar RIMI pārmajonēzētajiem ārprātiem. Ja ir svaigas, uz ūdens labi iet pie dūšas Rubeņu kūpinātās vistu ekstremitātes.

Ūdens uzsildīšanai mans lieliskais palīgs ir Campingaz gāzes deglis tieši uz balona ar vēja aizsargu liesmai, kā arī metāla krūze. Vienu 450 gramu balonu vadāju līdzi jau vairākus gadus un joprojām neesmu izdedzinājis.

Laivu braucienā ņemu līdzi normālus virtuves piederumus – nazi sviesta smērēšanai, asu nazi griešanai un mizošanai, mizošanas nazi, divas dakšas, divas tējkarotes, divas ēdamkarotes, divas bļodiņas, divas krūzes un mazu kadiķkoka dēlīti sviestmaižu pagatavošanai. Tāpat līdzi ir Zewa papīra virtuves dvieļu iepakojums no kura pilnībā tika izlietota tikai puse jeb viens rullis.

Ēdiena cepšanai neaizvietojama ir alumīnija folija un nelielas bieza folija vanniņas, kurās var salikt ēdamo un pārklāt tās ar vēl vairākām folijas kārtām, tādējādi izveidojot noslēgtu sautējamo trauku. Foliju ieteicams izvēlēties biezu, lai tā ugunskurā nesadegtu. Ja būs paņemta plāna folija, nāksies locīt 3...4 kārtās un rezultātā nekāda ekonomija nesanāks. Laikam kvalitatīvākā ir Paclan folija. Vajadzētu izvairīties no Merkant izstrādājumiem, kas ir nedaudz lētāki, taču krietni nekvalitatīvāki.

Citas noderīgas lietas laivu braucienā

Laivojot pa upi kanoe laivā parasti galvenais laivas vadītājs sēž aizmugurē, pasažieris – priekšā. Laivas vidū un galos var ērti salikt mantas.

Laivu braucienā pa Abavu līdzi jāņem tikai viens airis. Otrs būs lieks.

Lai arī cik bomziski neizklausītos, mantu salikšanai un pārvietošanai izcili ērtas ir Centrāltirgū nopērkamās rūtainās stiklauduma somas. Somas ir gana estētiskas, ļoti vieglas, lētas (Ls 2...3 / gab.), ļoti izturīgas un arī samērā ūdensnecaurlaidīgas. Upē peldināt tās gan nevarēs, bet sīku lietu tās izturēs tīri labi. Šajā laivu braucienā pa Abavu izmantoju 2 šādas vidēja izmēra (60 x 50 x 30 cm) somas (nopērkami 7 dažādi izmēri) – vienu “cietajai” pārtikai, otru – drēbēm.

“Mīkstajai” pārtikai jau otro gadu izmantoju plastmasas kasti (50 x 35 x 30 cm) ar vāku. Tā atrodas laivā vistuvāk un tajā glabāju t.s. “mīksto” un "operatīvo" pārtiku – tomātus, banānus, maizi, kā arī citas ēdamlietas, kurām var ātri un ērti piekļūt.

Telti, guļammaisus un paklājiņus salieku 100 litrīgos atkritumu maisos, kurus var ērti sabāzt laivas galos. Ieteicams izvēlēties biezus, izturīgus atkritumu maisus. Rullītī tie pārdodas pa 5 gab. Pilnīgi pietiekami vienam laivu braucienam. Maisi palīdzēs gan pārvietot mantas, bet, galvenokārt, - aizsargās pret lietu un mitrumu.

Vēl var paņemt līdzi pāris iepirkumu maisiņus. Tie noderēs gan atkritumiem, gan citām vajadzībām. Atkritumus laivu braucienā vedam līdzi un izmetam tikai tam paredzētajās vietās. Nekur pa ceļam tos neatstājam.

Lietus gadījumā laivas pārklāšanai ieteicams paņemt līdzi vidēji biezu, apmēram metru platu un 5 metru garu plēvi. Ar to var gareniski pārklāt laivu pa nakti vai arī, ja līst brauciena laikā, – pārklāt pa vidu saliktās mantas. Kolēģis Edgars lieto plēvi arī telts pārklāšanai, taču, ja telts ir pietiekami laba, bez tās var iztikt. Plēves var nopirkt lielajos celtniecības veikalos.

Laivas piesiešanai atsevišķās vietās ļoti noderēs izturīga, kādus 5 m gara sintētiska aukla (~5 mm diametrā). Tādas pārdod ceļojumu veikalos.

Pašam vienmēr līdzi ir universāls Šveices nazis un izolācijas lenta. Tāpat svarīgi paņemt līdzi nepieciešamākos medikamentus – aktīvo ogli, remantadīnu, plāksterus, marles saiti, nedaudz vates un kādu dezinficējošu šķidrumu. Laivu braucienā var gadīties visas iespējamās lietas kā piemēram, saindēšanās ar pārtiku, ērces kodums, nobrāzumi, apdegumi, sīkas grieztas brūces, galvassāpes un tml.

Tāpat laivu brauciens pa upi nav iedomājams bez lukturīša. Vakarā tam vienmēr jābūt pa rokai. Visērtākie ir LED uz galvas liekamie lukturīši.
Kājas pumpis noderēs piepūšamo matraču ikvakara uzpildei. Malkas sagādei vēlams neliels cirvis un/vai rokas fuksītis. Pilnīgi pietiks viens šo priekšmetu komplekts uz visu kompāniju laivu braucienā.

Mobilo telefonu ieteicams maksimāli uzlādēt tieši pirms izbraukšanas un glabāt drošā, sausā vietā. Es to slēdzu ārā laikā, kad tas nav nepieciešams, lai baterija iztur visas dienas.

Ja lieto brilles, ieteicams padomāt par briļļu auklu, lai tās nejauši neiekrīt ūdenī. Lietus gadījumā noderēs arī caurspīdīgs orentieristu cepures nags - kas pasargā brilles no lietus.

Personiskās higiēnas lietas paliek katra paša ziņā, taču par vienu rullīti tualetes papīra gan atļaušos atgādināt.

Cik maksā laivu brauciens 4 dienām

Laivas noma izmaksās Ls 30...35, pārtika – ap Ls 25...30, neliels makšķerēšanas piederumu apgreids ap Ls 10...15 plus transports līdz laivošanas vietai ap Ls 10...15. Kopā ap Ls 75...95.

Ceru, ka galveno pieminēju un šī informācija palīdzēja labāk sagatavoties laivu braucienam pa upi. Ja esmu ko aizmirsis – droši komentē!

Laivu brauciens pa Abavu 6.86
12-Jūn-2010

admin

7.49

Alberts Ziemelis
UAZ 3152 Bezceļa karalis
Redzēts 13-Jan-2019

Pirmoreiz laivu braucienā pa Abavu

Laivu brauciens pa Abavu bija plānots jau sen. Te palīdzēja sens, labs draugs, copes guru Edgars, kurš allaž ierosina labus un atraktīvus laivu maršrutus pa Kurzemes upēm.

Tā reizi gadā izbraucu vienu upi. 2008. gadā laivoju pa Irbi, 2009. gadā – pa Užavu. Un šogad beidzot arī pa Abavu. Izvēlējāmies upes posmu no Rendas līdz Abavas ietekai Ventā. Pēc Edgara ieteikuma – pašu interesantāko un zivīgāko posmu, kuru viņš brauc reizi gadā jau padsmit gadus.

Laivas Abavas braucienam

Laivu braucienos izmantoju kādas foršas Rendas laivu īres piedāvāto laivu – apmēram 4 metrus garu, vieglu plastikāta kanoe, kurā ērti var justies 2 braucēji un kaudze ar mantām. Šajā reizē kopā bijām divi braucēji – es un mana 6-gadīgā meita.

Laivu brauciena laiks

Pa Abavu laivojām jūnija sākumā, apzināti izvēloties darba nedēļas vidu, lai maksimāli izbaudītu gan upi, gan brīvas apmešanās iespējas. 36 km garo Abavas posmu braucām nesaspringti – 4 ar pus dienas ar izjustu makšķerēšanu. Parasti šis laivu brauciena posms klasiski veicams 2 dienās ar paslinku airēšanu.

Pirmie iespaidi par Abavu

Abava patīkami pārsteidza. Un pārsteidza tieši ar pašas upes daudzveidīgo raksturu. Te domāju, gan upes plūdumu, gan gultni, gan krastus. Abavā ir gan klusi, mierīgi posmi, kas jāpārvar airējot, gan šaurākas un straujākas vietas ar zāļainu un akmeņainu gultni, gan pavisam straujas krāces ar mutuļojošu ūdeni.

Abavas stāvie krasti vidēji ir 5...7 m augsti, mežaini un mijas ar klajākām vietām, kuras pagodina atsevišķi cēli ozoli. Savukārt, Abavas lejtecē parādās gleznainas līdz 30 m augstas smilšakmens klintis. Īpaši daudz Abavā ietek sīkas upītes un avoti, kas tās krastos čurkst vai aiz katra upes līkuma.

Apmešanās vietas laivu braucienā

Abavas krastos, atšķirībā no Irbes un Užavas, kas ir salīdzinoši jauni upju maršruti Latvijā, ir ierīkotas apzīmētas apmešanās vietas ar ugunskura vietu, samērā līdzenu zemes pamatni un citu braucēju atstātu malku. Apmešanās vietas Abavas laivotājiem saskatāmas ik pēc dažiem kilometriem, pārsvarā aiz nozīmīgākajām Abavas krācēm. Par apmešanās vietām liecina izbalējuši balti plakāti un ar zaļu krāsu uzkrāsots cipars uz koka :)

1. laivu brauciena diena

Rendā ierodamies ap plkst. 13 un dodamies pēc laivām. Iekārtojamies laivās un laivu brauciens pa Abavu var sākties. Pirmā stunda paiet, kamēr iesildām makšķerkātus un tiekam līdz Rendas tiltam un maltītei Edgara iecienītajā “Abavas pagrabiņā”. Tā kā dienas maršruts nav sevišķi garš, mierīgi plūstam pa Abavas straumi un tikai mierīgākos posmos pieairējam vieglu pretvēju. Darbā tiek laists spinings. Meita vēl ciešas līdz vakaram, kad viņai no krasta tiks pirmo reizi ierādīts spininga metiens.

Mierīgie Abavas posmi pierāda sevi ar līdaku zaļajiem svārkiem. Nāk zemmērs – kādas četras līdakas pāris stundu laikā. Beidzot trāpīgs metiens tieši kādas sīkupītes ietekā, neatstāj vienaldzīgu smuku mēra līdaku, kas uztveramajā tīkliņā ceļo ar mums tālāk līdz pirmajai apmešanās vietai 4 km lejpus Rendas tilta pie Brasliņu brasla krācēm. Izrādās tieši zem Brasliņu krācēm iet naftas (dīzeļdegvielas?) vads uz Ventspili.

Līdaka ir pirmās laivu brauciena dienas lielākais loms. Asaru dullums vispār netiek skaitīts un tie tiek momentā atlaisti. Fonā virs Abavas griezās viendienīšu mākonis, kuras bija īpaši interesanti pavērot pēc raksta jūnija GEO.

Apmetnes vieta ļoti ērta - maza, smilšaina pludmale Abavas kreisajā krastā pie liela “dīķa” jeb “bļodas” kādas bieži sastopamas upēs pēc krācēm. Bļodā kā negudras lēkā zivis. Satiktie kurzemnieki, atrādījuši noķerto “siļķīti” – zemmēra līdaciņu, nomurmināja, ka lēkājot sapali un esot jāpeldina sienāzis.

Rutīna – telts uzsliešana un guļammatrača piepumpēšana parasti ir pats pirmais darbs jaunajā apmetnē, lai atlikušo laiku veltītu copei un meitas izglītošanai. Viņai makšķerēt ļoti patīk. Diena noslēdzas ar sirdi plosoši nepatīkamu un samērā mistisku sudraba rotiņa pazaudēšanu spiningojot Abavas krācēs. Izskatījās pēc pārkosta auklas mezgla. Kastē palika tikai lielāks sudraba rotējošais vizulis.

2. laivu brauciena diena

Diena sākas ar karstas kafijas krūzi pēc nereālas pārsalšanas naktī. Nelīdzēja divas Polartec 150 un Polartec 300 jakas + guļammaiss. Kādas 2 stundas drebinājos. Meita no rīta teica, ka auksts neesot bijis. Tikai pret vakaru atzinās, ka bijis auksts gan tomēr.

Malkodams kafiju, ar pirmo metienu no rīta miglā kūpošās atstraumes izvelku mazu līdaciņu. Tā tiek atzīta par nederīgu un atlaista. Meita izlemj atlaist arī iepriekšējās dienas lielo līdaku, kas visu nakti nodirnējusi uztveramajā tīkliņā pie laivas.

Vēlāk iebrienu krācēs, lai atrastu savu sudrabu, tomēr šis uzdevums izrādās nereāls stiprajā straumē un zālēs. Neatradis rotiņu, dzestri iegremdējos krācēs un norīvējos ar dvieli. Aizpērn Irbē līdzīgi tika apsudrabots kāds alksnis. Šogad – krāces.

Pāreju uz sīku, vieglu voblerīti. Šī laivu brauciena diena paiet samērā ātri bez sevišķiem notikumiem. Asari ķeras kā traki. Sajūtot vēsas pirmsnegaisa gaisa plūsmas, ap 16 esam nākamajā apmetnes vietā, paspējam ierīkot teltis kā sākas garlaicīgs lietus. Meita dīdās un aiz bezdarbības sāk pasūtīt ēdienu, beigās nolūst un aizmieg. Es pa to laiku pieveicu vai visu pirmo Forbes numuru latviešu valodā un arī aizmiegu. Naktī pamodos no kāda zvēra skaļas iegāšanās ūdenī.

3. laivu brauciena diena

Trešās laivu brauciena dienas rīts pamodās cerīgi nomācies – gaišs, ar skaidrošanās pazīmēm. Pēc rīta kafijas un auzu putras, sākām lēnām peldēt tālāk. Pēc stundas piestājām kārtējā “bļodā”, lai uzkostu maizītes un sāka smidzināt.

Man turpināja ķerties līdakas un asari – brīžiem vilku trijnieku sērijas – pa asarim katrā metienā pēc kārtas. Turpināja rasināt lietus, vilkās asari un mēs lēnām peldējām uz priekšu neapzinoties, ka vakarā nāksies saraut, lai nokļūtu līdz izvēlētajai apmetnei OZOLI.

Zem kāda gleznaina koka virs Abavas akmeņainā krasta meita noķēra dzīvē pirmo asari ar spiningu. Viņas prieks un gandarījums bija neizmērojams. Šī bija diena, kad viss loms nonāca uztveramajā tīkliņā, lai vakarā to pagatavotu. Dienas vidū tīkliņā mudžēja bariņš prāvu asaru un viens sapals.

Dienas otrajā pusē sapratām, ka “jāpiedod gāze”, lai nokļūtu Ozolos un sākām naski pārairēt visai garos mierīgos posmus. Pa ceļam mūs pavadīja meža baloža teksti “pus pūru olu piedēju...tukšs!”. Savukārt, dzeguzes neiztrīkstošā kūkošana vedināja uz ideju par Dzeguzes novada izveidi Abavas novada vietā. Tomēr šajā dienā pa ceļam dzirdējām arī rubeni, kas šķita kā īpašs pagodinājums tādiem laivu braucējiem kā mums.

Kādās krācēs pirms Ozoliem, iemetu vobleru brīvajā “logā” starp zālēm un pēc mirkļa cīnījos ar cienījamu sapalu, kas arī vēlāk nonāca uz ugunskura. Tas tika izsautēts uz oglēm folija vannītē kopā ar garšvielām, sīpolu, sagrieztiem burkāniem un kartupeļiem. Vienu sapalu notiesājām uzreiz, otru – aukstu no rīta. Izdevās fantastiski un garšīgi, īpaši Abavas laivu brauciena himnas – Noras Bumbieres un Viktora Lapčenoka “Abavas Ozolu Vainagos” (R. Pauls) fonā.. Visu labo noskaņu apmetnē nomāca “moška” – sīkas mazas mušiņas, kuras neizdevās aizbaidīt ar pretodu līdzekli. Odi kļuva dzīves sīkums salīdzinot ar uzmācīgajām mušiņām.

4. laivu brauciena diena

Ceturtā laivu brauciena diena sākās vēsa un patīkami apmākusies. Abava kļuva straujāka un krāces kļuva arvien vairāk. Jau šķita, ka sapalu skola būs rokā un turpināsies meistarīga cope, kā atgadījās otrs skumjākais notikums brauciena laikā – pie kāda čurkstēm apsēsta smilšaini stāva krasta neliela līdaka izlēma, ka sapali turpmāk netiks tramdīti. Tā pārkoda auklu un izcilais sapalu voblerītis palika līdakai. Tāds bija vienīgais. Cita krāsu salikuma analogs vairs tik labi nedarbojās. Tika izmēģināts lielāks, un pirmajā metienā to iekāroja vēl viena līdaka, kurai tomēr izdevās atbrīvoties.

Arī ceturtajā laivu brauciena dienā dzeguze nerimās. Upes krastos sastapām vietējos makšķerniekus, kas teicās nākuši izsēdēt raudas uz pludiņmakšķeres, no kuriem viens atzinās, ka šogad jau izvilcis 2,6 kg sapalu. Pašā vakarā sākās sīks lietus, kas ātri pārgāja. Apmetāmies pēdējā apmetnē kādus 5...6 km pirms Abavas ietekas Ventā. Pavasara pali bija noskalojuši krastu tā, ka uzkāpšana tajā mijās ar klinšu kāpšanas elementiem.

Apmetnes vieta bija sevišķi gleznaina – ar diviem lieliem ozoliem. Zem viena no tiem uzlikām telti. Iepretim apmetnei, pretējā Abavas līkuma krastā slējās padsmit metru augsta klints, kas piešķīra vietai sevišķu dramatismu. Uz ugunskura tika apžēvēta Lāču maize nākamās dienas maltītei. Dzeguze turpinajā ierastajā garā, taču tās balss bija kļuvusi “aizsmakušāka” – tāda nedaudz dīvaini komiska. Iespējams tāpēc, ka dzeguze bija ļoti tuvu.

Ar pēdējiem mobilā telefona baterijas spēkiem, windguru.com tika noskaidrots, ka nākamā laivu brauciena diena būs saulaina un par 5 grādiem siltāka. Ar skatienu pārlaidis apkārtējo mežmalas noru, naktī pamostos no kolorītas un intensīvas kviekšanas un sāku drudžaini pārdomāt kā sagaidīt mežacūku bariņu, ja tas izdomātu ienākt teltī. Pēc dažām minūtēm mežacūkas vairs nav dzirdamas. No rīta neviens neatzīstas kautko aizdomīgu dzirdējis.

5. laivu brauciena diena

Piektā laivu brauciena diena pa Abavu sākās ar tradicionālo kafijas krūzi un kāda mušiņmaksķernieka vērošanu. Skopi noteicis, klasisko “ķeras švaki” tekstu jeb makšķernieku tulkojumā “es jums tāpat neko nestāstīšu”, viņš aizpeldēja uz nākamo krāci.

Diena strauji skaidrojās un piepildījās windguru.com laika prognoze. Pēc stundas jau sauļojāmies vienos šortos. Pēdējā laivu brauciena dienā daudz laika veltīju krācēm un to apspiningošanai. Kājām bridu pa krācēm un priecājos par Abavas dabas daudzveidību un skaistumu. Šī bija klinšu diena. Jau pēc pirmajiem līkumiem sevi atrādīja Muižarāju krauja (Galamicu klints) un Sildruvu klintis. Karstā saule pasivēja prātu un iestājās mērens “zb” uz copi, tomēr to atdzīvināja pēdējā platā krāce, kurā pavadīju kādu stundu kabinādams nost no āķa asarīšus un mazus sapalus.

Velāk Edgars teicās, ka sapalu copes uzlabošanās esot saistīta ar zilo spāru izlidošanu burtiski iepriekšējā dienā. Tās tur bija daudz un izteikti.
Abavas pēdējo posmu, kādu kilometru pirms ietekas Ventā, pie sevis nodēvēju par grāvi. Tur Abava kļūst šaura, samērā strauja, smilšaini-akmeņainu un zāļainu grunti ar smilšainiem krastiem.

Ātri vien bijām galā – pārbraucām Ventu un pretējā krastā mūs sagaidīja divi iereibuši kungi no kuriem vienam bija redzamas tikai kājas ārā no telts, taču otrs aktīvi komunicēja un atvainojās par savu reibumu un lielo runāšanu. Skatoties un notiekošo nekad nebūtu iedomājies, ka šāds tips varētu būt atbraucis ar turpat novietoto svaigo VW TOUAREG ar laivas piekabi...

Sanesām laivas augšā un pēc brīža laivu nomas cilvēki jau bija klāt un laipni nogādāja mūs atpakaļ Rendā. Pa ceļam tika ieskicēts jaunatklāts laivu brauciena maršruts pa nelielu Kurzemes upi, kuru vērts nobraukt šovasar. Ja izdosies - tad rakstīšu atkal.

(bildes pievienošu vēlāk)

Nākamajā rakstā – par to, ko iesaku ņemt līdzi laivu braucienā.

SAAB KLUBA VĒLĀ PAVASARA IZBRAUCIENS 22.05 6.36
10-Mai-2010
SAAB KLUBA VĒLĀ PAVASARA IZBRAUCIENS 22.05

Smith

3.94

Smith

3.94

SAAB 9-5 2.3 Turbo ar 170 zs
Redzēts 27-Aug-2010

22. maijā SAAB kluba biedri, draugi un foruma dalībnieki atklās sezonu ar „VĒLĀ PAVASARA IZBRAUCIENU”.

Trīs posmos visas dienas garumā SAAB auto īpašnieki kopā ar ģimenēm un paziņām piedalīsies braukšanas eksāmenā, foto orientēšanās braucienā un piknikā. Nenogurdināmākie dienu noslēgs ar after event klubā Mojo Cafe, Pils ielā 7.

Uz pasākuma atklāšanu un braukšanas eksāmenu SAAB automobiļu īpašnieki pulcēsies Latvijas Pasta stāvlaukumā Ziemeļu ielā 10 no plkst. 9.30. Pirms plkst. 11.00 notiks braukšanas eksāmena teicamnieku apbalvošana. Braucējus ar labākajiem rezultātiem braukšanas eksāmenā apbalvos Turtle Wax auto kosmētika, WD- 40 daudzfunkcionālā eļļa un Wunder Baum gaisa atsvaidzinātāji. Līdz ar apbalvošanu SAAB kluba vadība atklās „VĒLĀ PAVARA IZBRAUCIENU”. Pēc pasākuma atklāšanas SAAB klubs ar ģimenēm un draugiem veiks pārbraucienu uz kino pilsētu „Cinevilla”.

Plkst. 12.00 kino pilsēta „Cinevilla” SAAB kluba biedriem, draugiem un viņu ģimenēm piedāvās ekskursiju ar stāstu par kino un tā uzņemšanu pilsētā. Plkst. 12.45 tiks pasniegta uz uguns vārīta zupa. Tomēr pavāri solīja neapvainoties, ja kāds zupu burciņā vai sviestmaižu saišķi ņems līdzi pats. Līdz ar zupas celšanu galdā atklāsim agrīno SAAB ekspozīciju, kas darbosies līdz pat foto orientēšanās starta slēgšanai. Pasākuma dalībniekiem un kino pilsētas „Cinevilla” viesiem būs iespēja redzēt dažādu paaudžu SAAB modeļus un aprunāties ar to īpašniekiem. Pats foto orientēšanās starts no kino pilsētas „Cinevilla” tiks atklāts 14.00. Pirms starta būs instruktāža.

Foto orientēšanās finišs atradīsies atpūtas kompleksā „Zviedru cepure”. Līdz ar pirmo finišējušo dalībnieku ierašanos aptuveni plkst. 15.30 sāksies pikniks. Būs pieejams āra grils līdzpaņemto labumu cepšanai, kā arī maltītes no „Zviedru cepures” ēdienkartes. Par laika apstākļiem nebūs jāsatraucas, jo lietus gadījumā pikniks pārcelsies iekštelpās. Paralēli piknikam SAAB braucēju ģimenēm būs iespēja doties rodeļu izbraucienos, apskatīt atpūtas vietā mītošos dzīvniekus un izstaigāt meža takas. Plkst. 17.30 notiks foto orientēšanās labāko ekipāžu apbalvošana. Labākie foto orientēšanās meistari saņems iespēju atpūsties aktīvās atpūtas centrā „Joker klubs”. Ap plkst. 18.00 „VĒLĀ PAVASARA IZBRAUCIENS” tiks slēgts.

Tomēr ar to diena nebeidzas. Izturīgākie dalībnieki kopā nāks, sākot no plkst. 20.00, after event pasākumā klubā „Mojo cafe”, Pils ielā 7. Eksāmena laikā atsvaidzinātās iemaņas auto novietošanā praktiski pielietot varēs stāvvietā Krastmalā.

Dalībai pasākumā ir nepieciešamas dažas specifiskas lietas. Ar braukšanas eksāmena norisi var iepazīties CSDD interneta vietnē. Eksāmens un foto orientēšanās būs iespējama tikai ar likumīgi satiksmei derīgu un tehniskā kārtībā esošu transporta līdzekli. Ceļu satiksmes noteikumu ievērošana pasākuma laikā ir tā dalībnieku atbildība. Dalībai foto orientēšanās nepieciešams degvielas krājums 200 km veikšanai, digitālais fotoaparāts un kalkulators. Jāparedz papildu izdevumi, ja piedalīsities kopējās maltītēs un vēlēsieties pagatavotu ēdienu, nevis līdzi paņemtās sviestmaizes. Pavāri lūdza reģistrējoties atzīmēt ēdāju skaitu, lai zinātu, cik lielus katlus gatavot.

Latvijas SAAB klubs ir priecīgs sadarboties ar Turtle Wax, WD-40, Wunder Baum un aktīvās atpūtas centru „Joker klubs”. Mēs esam pateicīgi par „VĒLĀ PAVASARA IZBRAUCIENA” norises vietu sagādāšanu uzņēmumam „Mailmaster”, kino pilsētai „Cinevilla”, Jaunmoku pilij, atpūtas kompleksam „Zviedru cepure” un klubam „Mojo cafe”.

Vairāk info un Online reģistrēšanās SAAB kluba mājas lapā.

back on road! 2.61
05-Mai-2010
back on road!

sredka

4.73

sredka

4.73

Dodge Caliber
Redzēta 18-Mai-2010

5 dienas lidojuma. lidojums ir kārtībā!
atkal pie sava mīļotā auto stūres. pirmā diena bija tāda stresaina, jo 2 menešus ar to nebraucu. atkal bija japierod pie visa interjera un ergonomikas. ārprāc, cik ātri aizmirstās, bet tikpat ātri nāk atpakaļ visas iemaņas. tas pats kā braukt ar riteni:)
novēlu jums nekad nešķirties no saviem spēkratiem, pat uz vienu dienu! bet ar mīļākajiem vēl jo vairāk, ar visu dubultnozīmi!:))))

Nesasniedzot Latvijas ātruma rekordu (video) 5.01
28-Apr-2010

admin

7.49

Alberts Ziemelis
UAZ 3152 Bezceļa karalis
Redzēts 13-Jan-2019

Publicēju nelielu testa video par ātrumu uz Vācijas autobāņa Mercedes-Benz izpildījumā. Latvijas ātruma rekords 280 km/h šajā video paliek nepārspēts. Uzmanīgi skatāmies video!